Follow us please..

Wednesday, January 19, 2011

LELAKI SURVIVAL


Bagi sesiapa yang tidak pernah mendengar nama Bear Grylls memang seorang yang tidak mengetahui isu semasa. Tetapi jangan risau, XO akan terangkan sedikit sebanyak tentang lelaki hebat yang boleh hidup dimana-mana sahaja samada cuaca sejuk, panas terik atau basah memanjang. Anda mungkin lebih mengenalinya dalam rancangan Man Vs Wild atau yang terbaru Worst Case Scenario.






Apa yang istimewa pada Bear ialah dia mempunyai kebolehan untuk hidup dan mampu memikirkan cara untuk menyelamatkan diri dari bahaya sehingga mendapat gelaran seorang ‘Born Survivor’. XO sangat kagum dengan cara dia mengendali masalah yang menimpa. Bagi anda yang suka adventure mesti akan berminat dengan Bear.





XO hanya boleh perkenalkan kepada pembaca sedikit ini sahaja. Kalau anda igi tahu mengenai latar belakang dia boleh buka Wikipedia. Bagi yang ingin pergi berkhemah di tempat asing pastikan dapatkan maklumat survival yang cukup dan bagi yang baru mula berjinak-jinak dengan ‘camping’ tengoklah rancangan Bear. Sekian, salam XO.



No comments: