Follow us please..

Monday, December 13, 2010

ULAR GERGASI


XO amat tertarik dengan teori penduduk di kawasan hutan Amazon bahawa ada Anaconda Raksasa yang jauh lebih besar dari yang pernah kita lihat sebelum ini. Anaconda biasa berukuran lebih dari 5.21 meter beratnya (97.5kg). Manakala ular gergasi memiliki panjang 40 meter dengan diameter badan 2 meter lagi besar berbanding dengan Anaconda biasa. Paling mengejutkan adalah kejadian ini berlaku bukanlah di Amazon sahaja tetapi ianya juga berlaku di tempat lain.

Gambar ini diambil ketika semasa Sibu dilanda banjir
Gambar ini telah di ambil di sungai Baleh, Borneo
Gambar keratan akhbar daily ekspress pada 26 Mac 2010. Bahagian ekor ular sawa tersebut masih menyentuh paras tanah walaupun diangkat ke atas oleh jengkaut.

Ular ini dari spesis ular sawa batik telah di jumpai oleh kontraktor yang menjalankan pembersihan pembukaan kawasan tanah di Jalan Dam. Ular itu dipercayai mati apabila kepalanya terkena jengkaut yang digunakan di situ. Namun begitu kesahihan perkara ini tidak dapat disahkan kerana perkara itu dikatakan berlaku pada bulan Febuari dan berita tentang kejadian ini hanya diperolehi daripada maklumat orang ramai yang pernah menyaksikan gambar tersebut. Apa yang merisaukan orang ramai ialah masih ada pasangan yang mendiami kawasan tersebut.

Sumber2.bpcryptomundo1.bp4.bp