Follow us please..

Thursday, April 14, 2011

5 TANDATANGAN TERMAHAL DI DUNIA

Mari kita saksikan siapakah yang tercalon dalam 5 tandatangan termahal di dunia.

5. Jimmy Hendrix


Jimmy Hendrix adalah gitaris, penyanyi Amerika dan penulis lagu. Dia adalah salah satu pemuzik yang penting dan berpengaruh di zamannya di berbagai genre. Kertas ditandatangani oleh Jimmy Hendrix memiliki harga mulai dari £ 41.000. Rocker, yang meninggal usia 27 secara meluas dianggap sebagai pemain gitar besar dalam sejarah muzik rock.

4. Jimmy Page


Jimmy Page adalah gitaris Inggeris, penulis lagu, dan penerbit rakaman. Dia memulakan kerjayanya sebagai gitaris sesi studio di London dan kemudian menjadi anggota The Yardbirds 1966-1968, setelah itu ia mendirikan band rock Inggeris Led Zeppelin. Jimmy Page menandatangani gitar adalah salah satu yang paling berharga ditandatangani pada lelong £ 49.000.

3. John Lenon


Pada tahun 2003, salinan terkini ditandatangani oleh Lennon sebelum dia dibunuh oleh Mark Chapman, dan dijual seharga $ 525.000. John Lennon adalah seorang penyanyi dan pencipta lagu Inggeris yang naik menjadi terkenal sebagai salah satu ahli pengasas The Beatles, salah satu perkongsian penulis lagu paling berjaya di abad ke-20. John Lennon terkini album dan kolaborasi dengan Yoko Ono.

2. Abraham Lincoln


Abraham Lincoln dilantik sebagai Presiden ke-16 dari Amerika Syarikat dari Mac 1861 hingga pembunuhannya pada bulan April 1865. Tanda tangan yang membela Pengisytiharan Emansipasi ditebus di pasaran lelong sebagai tanda tangan tunggal dengan harga $ 748.000 pada tahun 1991. Beliau berjaya memimpin negara melalui krisis dalaman yang terbesar Perang Saudara Amerika, kesatuan memelihara dan berakhir perhambaan.

1. William Shakespeare's


William Shakespeare adalah seorang penyair dan dramawan Inggeris. Secara meluas dianggap sebagai penulis terbesar dalam Bahasa Inggeris dan sandiwara dunia unggulan. Hanya ada enam tanda tangan asli dan masing-masing dijangka sekitar $ 5 juta. Ada banyak orang percaya bahawa tanda tangan William Shakespeare adalah tandatangan paling mahal di dunia. Ia sering disebut penyair nasional Inggeris dan “Bard of Avon”.

Sumber : Mran3238




No comments: