Follow us please..

Wednesday, December 29, 2010

PATUNG TANGAN RAKSASA

Tempoh hari XO berkongsi tentang patung lilin yang menyerupai artis. Kali ini XO akan berkongsi kepada pembaca-pembaca semua tentang patung tangan raksasa. Terdapat 4 jenis patung tangan raksasa yang terbaik dihasilkan. Tetapi ia juga kelihatan menakutkan. Mari kita saksikan.


Monumen setinggi 11 meter ini bernama Mano del Desertio yang dapat ditemui terbenam dalam pasir di padang pasir Atacama, Chile. Monumen ini sudah ada sejak tahun 1992 dan diperbuat dari kombinasi besi dan simen. Tangan raksasa ini di reka dan dibangunkan oleh pemahat dari chile bernama Mario Irarrazabal. 


Monumen ini juga direka oleh Mario Irarrazabal pada tahun 1982. Dibangunkan untuk memperingatkan orang-orang tentang bahayanya kawasan di Punta del Este, Uruguay, dan XO yakin monumen ini pasti akan membuat orang-orang menjauhi air . 


Monumen ini sulit untuk mencari informasi terperinci. Yang pasti pembaca-pembaca dapat melihat monumen ini di Saskatoon, Canada, berhampiran universiti setempat. Pembuat monumen ini juga tidak diketahui, yang jelas monumen ini sungguh mengerikan .


Monumen ini adalah salah satu dari monumen di pantai Homigot di Korea Utara. Monumen ini cukup terkenal di negara kominis ini. Diperbuat dari perunggu dan granite pada tahun 1999 dan merupakan "simbol perjuangan dan semangat dari semua warga Korea untuk mengejar hidup yang lebih baik". 

Sumber : gratisanlounge

1 comment:

Anonymous said...

menakutkan la.. bayangkan klau tangan tu bleh gerak.. O_O