Follow us please..

Saturday, April 2, 2011

4 ORANG KANAK-KANAK YANG BERKERJAYA

 Aelita Andre : Pelukis di usia 2 tahun
Anak kelahiran Australia ini baru berumur dua tahun sudah menunjukkan kualitinya sebagai kanak-kanak yang pintar, ia memiliki sebuah galeri pertunjukkan untuk karya-karya abstraknya. Pada mulanya Mark Jamieson, direktor dari Brunswick Street Gallery di Melbourne's Fitzroy tertarik melihat sebuah foto lukisan dari Aelita Andre, dan dia menginginkannya bergabung dalam kumpulannya kerana bakat lukisannya itu. Ketika undangan telah dibuat, ia baru menyedari bahawa Aelita adalah kanak-kanak yang masih berumur 22 bulan. Namun ia tetap meneruskan pertunjukannya itu. 

 Akrit Jaswal : Dokter bedah usia 7 tahun
Jolokan "anak terpandai di dunia" telah melekat pada Akrit Jaswal, seorang kanak-kanak dari India. Ia mengejutkan dunia ketika pada umur 7 tahun melakukan pembedahan pada seorang gadis di tempatnya.Gadis itu menderita luka bakar di tangannya hingga tangannya tidak dapat dibuka, dan Jaswal pun melakukan pembedahan hingga jemari gadis itu  terbuka seperti sedia kala. Saat ini ia tercatat sebagai doktor paling muda di dunia. Ia diterima masuk ke universiti pada usia 11 tahun.

 Cleopatra Stratan : Penyanyi berusia 3 tahun dengan gaji 1000 Frank untuk satu lagu.
Lahir Pada 6 Oktober 2002 di Chisinau. Dia telah mencatat sejarah di industri musik sebagai seorang penyanyi dengan albumnya tahun 2006 La vârsta de trei ani, pada usia 3 tahun. Dia mencatat rekod sebagai seorang artis cilik yang tampil di atas pentas dengan ribuan penonton. Dia juga menerima penghargaan MTV Award dalam artis termuda yang telah mencatat #1 Hi

Elaina Smith : Penyampai radio di Usia 7 tahun 
Dalam usianya yang 7 tahun, Elaina telah menjadi penyampai radio dengan pendengar yang jumlahnya melebihi umurnya. Elaina banyak memberikan solusi tentang percintaan kepada para pendengarnya. Bagaimana caranya memutuskan  dan bagaimana caranya untuk membina hubungan yang harmonis dengan pasangan.


Sumber : borakkosong

No comments: