Follow us please..

Saturday, December 25, 2010

PEMETIK GITAR TERMAHAL DIDUNIA


Kali ini XO ingin berkongsi kepada pembaca semua tentang pick termahal didunia. XO pun memiliki  sekeping pick. Tetapi harganya dalam RM2.00 sahaja. Tetapi pick gitar seperti gambar di atas ini harganya  4,674 USD. Woooooowww sungguh mahal. Berbeza dengan harga pick XO. Kenapa agaknya harga pick ini sangat mahal. Mari XO terangkan.






Pick ini dibuat oleh perusahan Australia “starpics”. Apa yang membuat kedua pick diatas begitu istimewa? Karana pick gitar tersebut dihasilkan dari batu meteor. Pick gitar ini dihasilkan dari potongan-potongan batu meteor Gibeon yang ditemukan pada tahun 1836 di Namibia, Afrika. Salah satu hal yang menarik dari meteorit ini adalah pola garis-garis Widmanstatten yang dimiliki oleh batu meteor tersebut yang berumur sekitar 4 milliar tahun.

Waaaaahhhh bagaimana rasanya jika memetik gitar dengan menggunakan pick gitar ini. XO rasa XO berjaya bermain gitar seperti Slash (Gun & Roses) , Jimmy Hendrix (Led Zeplin), Kirk Hammet (Metallica) dan Yngwie Malmsteen. Atau mungkin seperti Man kidal.

1 comment:

Unknown said...

ptt la mahal. tp klu kasi kt superman, dia lemah tak? huhu